26 Şubat 2020 Çarşamba

Hyundai i20 yenilendi

Halihazırda 2. neslinin makyajlı kasası Türkiye'de üretilen Hyundai i20'nin yine Türkiye'de üretilecek olan 3. jenerasyonunun görselleri, Cenevre Otomobil Fuarı'nda resmi olarak tanıtılmadan önce firma tarafından yayınlandı.

 


Önde daha agresif far ve panjur grubuyla daha kaslı yükselen kaput ve omuz çizgileri eskisinden daha sportif bir imaj yaratırken, arkada LED ışık şeridiyle birbirine bağlanan stop grubu dikkat çekiyor.



Tasarımla birlikte ebatlar değişmiş. Uzunluk 5 mm, genişlik 30 mm, aks mesafesi de 10 mm artmış. Yükseklik ise 24 mm azalmış. Bagaj hacmi de 25 lt artarak 351 lt'ye çıkmış.

İç mekandan paylaşılan görsel çok detaylı değil. Tamamen yeniden tasarlanan ön konsolda muhtemelen donanıma bağlı olarak ambiyans aydınlatmaları sunulacak. Orta konsola gömülü 7" büyüklüğünde ekrana sahip multimedya yerine 10.25" büyüklüğünde ve konsola tam gömülü olmayan bir ekrana sahip yeni multimedya ünitesi kullanılacak. Yeni multimedya ünitesinde navigasyon ve Apple CarPlay & Android Auto desteğinin yanı sıra Ford'un SYNC3 sistemindeki gibi ekranlar bölünerek çoklu gösterim mümkün olacak. Opsiyonel olarak 8 hoparlörlü (subwoofer+7) Bose ses sistemi sunulacak. Ayrıca kablosuz şarja da yer verilecek. Arka yolcular için şarj amaçlı USB ünitelerinin de yer alacağı söylenmiş ama Türkiye'de sunulan versiyonlarda yer alır mı bilemiyorum. =) Mevcut jenerasyonda maalesef bu tarz donanım eksikleri vardı.


Motor ve şanzımanlar da yenilenmiş. Mevcutta satışta olan 1.2 lt'lik atmosferik motor, yeni emisyon normlarına uygun hale getirilerek 84 hp güç ve 5 ileri manuel şanzımanla sunulacak. Halihazırda satışta olan 3 silindirli 1.0 T-GDI motorun 100 ve 120 hp seçenekleri olacak. Bu motor, hem yenilenmiş 6 ileri manuel, hem de yenilenmiş 7 ileri DCT şanzımanla alınabilecek. Ayrıca bu motorla birlikte, %3 - %4 civarında bir yakıt tasarrufu sağlayan 48 voltluk mild hybrid sistemi de yer alacak. Mild hybrid sistemi 120 hp'lik versiyonda standart, 100 hp'lik versiyonda ise opsiyonel olacak. 
(Mild hybrid, aracı tek başına hareket ettirmeye gücü yetmeyen, fakat marş motoruna, şarj dinamosuna, ilk harekete veya tam yük koşullarında motorun çekişine katkı sağlayabilen; aynı zamanda da tüketim ve emisyon değerlerinin düşmesine yardımcı olan bir sistemdir.)



Yeni i20'de güvenlik konusu da elden geçirilmiş. Hyundai's SmartSense adındaki güvenlik paketine yeni yetenekler eklenmiş. Bu pakette yenilenen çarpışma önleme asistanı (FCA-Front Collision Avoidance Assist), yayaları ve bisikletlileri daha iyi algılıyor.  Ayrıca navigasyon bazlı yeni nesil hız sabitleme sistemi de (NSCC-Navigation Based Smart Cruise Control) bu pakette yer alacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder