25 Şubat 2020 Salı

İnceleme | Hyundai Elantra & i30 (2017 Eylül)

2017'de Kocaeli Hyundai Fertan Bayii ziyaretimden bir yazı. Artık eski kasa olan Elantra ve o zamanlar yeni olan i30 için izlenimlerimi yazmıştım. O zaman yazdığım fiyatları görünce gözlerim yaşarıyor. 😌


Hyundai Elantra

Bakın bu araba iyi, geniş. Yanlız baz donanımında iç mekan biraz fena duruyor. Neden derseniz, direksiyonda kocaman boş siyah plastik bir bölüm var. Sanki üst donanımda 20 tane buton varmış gibi kocaman bir boşluk :) Göze batıyor. Direksiyon simidi ve vites topuzu da şirket spec kalitesiz plastik. Öyle olmaz... Onun dışında arabanın kalite algısı hiç fena değil. Arka tarafta baş mesafesi Ioniq'in bir tık üstü ama yine de vasat. Bagaj kapağı da açarken fazla hafif geldi bana, kaliteli hissettirmiyor. Sadece içeriden açılabilmesi de bence önemli bir eksi.


Hyundai i30

Baz donanımı Elantra gibi. Ama direksiyonda o rahatsız edici çıplak plastik boş kumanda yeri bunda yok. Boş donanımı bile idare eder. Bir de arka yaşam alanı Elantra'ya göre daha iyi. Baş mesafesi daha başarılı. Ama eski kasası sanki daha genişti diye hatırlıyorum. Sordum, aracı satın alırken deri direksiyon ve vites topuzunu aksesuar olarak alabiliyormuşsunuz. O zaman baz donanımlar kabul edilebilir olur.

Elite Smart 1.6crdi DCT modeliyle de kısa bir test sürüşüne çıktım. Dokunmatik ekran kaliteli, Çin malı hareket etmekten aciz ekranlara benzemiyor. Çok beğendim. Garip şekilde konsolun üstünde çıkıntı şeklinde olduğunu kullanım pratiğinde tamamen unutturdu bana. anahtarsız giriş&çalıştırma iyi. AutoHold var, o da iyi. Klima performansı da iyi ve çok aşırı sesli değil. Sunroof RayBan gibi:D, güneş ışığını çok iyi tutuyor, çalışmasını filan çok beğendim. Arabada kablosuz şarj var. Ses sistemi kabul edilebilir kalitede. Sürücü koltuğu elektrikli ayarlanabiliyor ve motorları yeterince hızlı. Ama elektrikli ayar için kapıyı açmak zorunda kaldım. Elimi kapıyla koltuk arasından aşağı sokamadım. Bu benimle alakalı bir sıkıntı da olabilir, standart bir insanın denemesinde fayda var :D Test parkuru düzlük ve çok bozuk zeminli asfalt demeye bin şahit ister bir güzergahtı. Dizel motoru canlı, beklentiyi karşılayan yeni nesil 1.6 dizel. Arabanın ses yalıtımı çok iyi. Motor ve yol gürültüsünü beğendim. Bu benim kullandığım ilk DCT Hyundai. O yüzden şanzımanına ayrı odaklandım. İlk kalkış filan güzel, iyice yavaşlamadıkça 1.vitese almıyor. Kasislerde filan 2. vitesle devam etmenin peşinde. Durur halden kalkışlar dışında 2. viteste vuruntu olursa diye önlem amaçlı kenarda tutuyor 1.vitesi. Kullanımda bana DSG'ye göre çok daha sağlam hissettirdi. O yönünü bayağı beğendim. Vites geçiş hızları bir dsg değil ama yine de bayağı hızlı. Keşke kulakçık da olsaydı dedim. Vites yükseltirken mümkün oldukça erken davranmaya bakıyor ve pek tereddüt etmiyor. Yalnız vites düşürmek gerektiğinde kickdown yapmadıkça çok tereddüt ediyor. Vitesleri çoğu zaman ayağımla manuel olarak küçülttüm diyebilirim :) Frenlerini beğendim. Araba fazla oturaklı, frenleyip manevra yaparken eski Mercedes'ler gibi hissettiriyor, dengesini hiç bozmadan, öne yığılmadan sağa sola rahat manevra yaptı. Süspansiyon konforu eski kasa iyi değil. Bu araba bariz daha gergin. Ama direksiyon tepkileri konusunda eskisine göre fersah fersah yol almış. Çok beğendim. Viraj kasamadım, uygun koşullar yoktu. Sadece bazı çukur ve tümseklerden kaçışlarım oldu ve o hareketlerde gayet başarılıydı. Dönüş çapı ortalama. Ne iyi ne kötü. Park manevrasında geri görüş kamerası çok iyi iş görüyor. Ama sıfır eğimli yerde bile auto hold sıkıntı yaşatıyor. Özellikle frene tam olarak basmıyor olmama rağmen geri vitesteki kısa kısa park manevrasındaki gaz dokunmalarında bile auto hold devreye giriyor ve sizi gaza dokunmak zorunda bırakıyor. O da azıcık da olsa fırlamaya neden oluyor. Denemedim ama umarım arka tamponu yeterince esnektir :p Çünkü kullanıcıları bu tarz manevralarda o tamponu bol bol tıklatır.

Test ettiğim arabanın fiyatı 115'e yakındı. O parayı verir miyim? Hayatta vermem. Direk baz donanımlı 1.4 atmosferik modeline baktım 77bin fiyatı var. i30 alacaksam o kadar para veririm :) C segmentinde 100k barajının geçilmesine psikolojik olarak hazır değilim. Bir de Hyundai'de fiyatlar her ay güncelleniyormuş, güncellenirken indirim oluyor mu diye sormadım açıkçası :D Piyasa gerçekten şov yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder