24 Şubat 2020 Pazartesi

İnceleme | Nissan Pulsar (2017 Eylül)


Evet arkadaşlar, bugün Pulsar'a biraz bakındım. Test aracı olsa iyiydi de, hiç yoktu. Sadece orta donanımın içini inceleyebildim. O yüzden pek çok konuya değinemeyeceğim.


İşi bilmeyen satış görevlisinden başlayayım incelemeye: Nissan böyle adamları çalıştırmamalı. Süspansiyonu sordum, torsiyon dedi. "Zaten bağımsız süspansiyonu bineklerde %99 oranında bulamazsınız" dedi. "Bağımsız süspansiyonu kamyonetlerde -evet yanlış yazmadım, KAMYONETLERDE- bulabilirsiniz ancak" dedi. Sonra formaliteden sordum, motor Renault motoru mu diye. Değil dedi, Nissan ve Renault ortak çalışıyor, Renault motoru değil bu dedi. Ya dedim tamam, dci mı onu soruyorum. Evet dedi. Araba hakkında bilmediğim şeyler hakkında bilgi versin diye yanıma çağırdım, pişman etti. :) Evet incelememin yarısı bu arkadaştan ibaretti maalesef. Arabadan soğuturdu biraz daha muhatap olsam.

Gelelim Pulsar'a. Arabanın tasarımını ben beğendim. Orta donanımda farlar merceksiz dümdüz halojen. Bu biraz üzdü. Bari merceklisini koysalardı dedim. Benim için tek handikap plakanın bagaj kapağında olması. Niye derseniz, yapıştırılmayıp plakalıkla monte edilirse bir süre sonra tangır tungur ses yapıyor bagajı açıp kaparken.

Tok kapı hissi bu arabada pek yok. Showroom arabasının özellikle ön kapı gergileri 90.000km'de gibiydi, bayağı gevşek. İki tane Pulsar vardı, ikisinde de durum aynıydı. o hissi beğenmedim açıkçası. Arabayı yeni hissettiren şeylerden biri benim için kapı gergilerinin sert olmasıdır, hatta arabaya binip kapıyı kapatacakken bazen sizi zorlamasıdır. :) Ha, bunu bilerek böyle ayarlamış olabilirler mi, olabilir. Ne alaka derseniz, yıllardır Broadway'den Talisman'a bütün Renault'larda beni çileden çıkaran şey bu arabada da var: İç kapı kolu direk kaportaya vidalı değil, kapı döşemesine bağlı ve kapıyı çekerken döşemeyle birlikte esniyor. Ama dürüst olmalıyım, bugüne kadar gördüğüm en sağlamı, en az esneyeni buydu. :) Bu kapı döşemesine tekrar geleceğim.

Arabaya bindim oturdum. Minimum kaliteyle maksimum etki hedeflenmiş, ilk etapta onu fark ettim. Sürücü ve ön yolcunun ellerinin değeceği yerler gayet kaliteli, ön kapı içleri bile deri kaplı. Ayarlanabilir orta kol dayama da aynı şekilde. Direksiyon ve vites topuzu yine deri kaplı. Klima kumandalarının butonları yumuşak kaplı plastik, güzel hissettiriyor. Bunlar güzel artı taraflar. Gel gelelim olumsuz tarafları bir o kadar çok. Öncelikle ön konsol yumuşak değil. Ha, bu benim gözümde bir avantajdır ama çoğu kişi bunu beğenmez. Kapı içi gözler, torpido ve orta kol dayama altı göz hep çıplak plastik. Hele torpido gözü var ya, anam anam... :) Soğutma filan hiçbir özelliği yok. Sanırım ışık bile yoktu ama kontak kapalıydı emin değilim belki kontağa bağlı bir tane vardır. Klima kumandalarında çevirilen hiçbir yer yok. efsane kasa Leon'ların makyajsız modelleri gibi herşey basarak yapılıyor. Bu tarz kumandalar bana biraz hantal geliyor. Bindiğim araçta dokunmatik ekran yoktu ama bluetooth&telefon bağlantıları eksik edilmemişti. Standart bir ekran ve eski usül butonlar vardı. Basma hisleri hoşuma gitti ama arabada müzik sistemi açılmıyordu, kalitesine hiç bakamadım. Yalnız A sütunlarında tweeter vardı o detayı görebildim. Ön tarafta harita okuma lambaları ve ortasında güzel bir gözlük kabı var. Açık gri alüminyum rengi plastik kaplı direksiyon kolları ve üstündeki butonların tutup basma hissi güzeldi ama o plastik 2-3 yıl sonra ellerin teriyle rengini büyük ölçüde kaybedip aşınarak kararır gibime geldi. Butonlar da Albea Linea tarzı soyulma yapabilir gibi geldi. Bir bomba da cam açma kapatma butonları. Sonradan sanayide yaptırılsa daha dandik olmaz. :) Sadece sürücü tarafı otomatik açılıp kapanmalı, diğerleri eski usül. Ayna kumanda kolu da ince bir joystik, sanki bir şey takılacakmış da kırılacakmış gibi hissettiriyor. Yalnız burada bir güzellik gördüm. Ön yolcu kapısında da merkezi kilit butonu var, hoşuma gitti. Arabayı Japon yapan iki temel detay gördüm: bunlardan biri iç mekandaki orta aydınlatma ünitesiydi. 90'ların japon arabaları gibi kalın kalitesiz bir plastiğin arkasından gözüken soluk sarı ışık bana kalitesizlikten ziyade nosalji hissi verdi. Ama çoğu kişi sinir olup ilk fırsatta oraya beyaz led ampul takacaktır :D. Kumandası da yine 90 model Civic'lerin klima kumandası gibi bir kol ile aç-kapat-kapı diye yazıyla belirtilen konumlara çekiliyor. Tam bir nostalji =). Diğer nostalji yaşatan da yumuşak koltuk minderleriydi. 20 yıl boyunca aynı yumuşaklıkta kalacak gibi hissettiriyor :) Önlerde iyi hoş da, arka koltukta uzun yolculukların sonuna doğru oturduğunuz yerde koltuğun alt bağlantılarını hissetmeye başlayabilirsiniz.

Sıra geldi iç mekan genişliğine. Bu konuya arka taraftan başlayacağım ya çok acayip. :)
Insignia'da yamulan ben, Pulsar'da böyle. :D Arka baş mesafesi de aynı şekilde başarılı. İnip binerken bir sıkıntı yok. Arkada havalandırma ızgarasının olmaması dışında her şey çok iyi. Bu arada kapı içi döşemelere arka tarafta tekrar değineyim. Ön taraf kaplıyken, arkası neredeyse yekpare kalıptan çıkmış sunta gibi sert plastik ve bayağı sağlam hissettirdi. Uzun ömürlü duruyor, çoluk çocuğu olanlar için temizlemesi de kolay. Uzun ömür ve temizlik kolaylığını kendi arabamdan tecrübe ettim, oradan biliyorum. :) Hissi berbat, ama ömrü uzun olacaktır. Bu arada, ön taraftaki kadar da esneme yapmıyor. Ben abartıp biraz asıldım da öyle esneme yaptı.

Ön tarafta durumlar ortalama. Ön koltuklar enine öyle aman aman geniş değil. Kalıplı biri olarak ben Leon'da rahat ettiğim kadar rahat edebildim. Sürücü koltuk yükseklik ayarı var. İyi ki var, bir de olmasa araba Transit'e dönermiş. En aşağıya indirdiğimde bile yüksekteydi ve direksiyonu en üstte olacak şekilde oturabildim. Sürüş pozisyonu bayağı MPV gibi yapılabilir. Sürücü tarafı inip binmemde sıkıntı olmadı ama yolcu tarafına geçince her Fransız arabasında yaşadığım sıkıntıyı burada da yaşadım, arabaya binerken boynumu kırmam gerekiyor :) Sebebi yolcu koltuğunun yükseklik ayarının olmamasıydı. Bunu Fransız arabalarının yanı sıra C-HR ve Fiesta'da da yaşadım. Arabanın Fransız genlerini orada hissettim işte :D Adamlar benim anatomime aykırı çalışıyor. Haydi ben neyse standart dışı adamım da, standart fizikli babam da yaşıyor aynı şeyi. Fransızlar gövdesi uzun adamlara uygun araba üretmiyor :) 

Sürüşe hiç geçemedim. Geçebilsem bu yazıyı coştururdum. :) Umarım fırsatım olur da bu eksik kalanları bir gün tamamlarım**


**diyordum ki, Pulsar'ın üretimi durduruldu ¯\_(ツ)_/¯

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder