24 Şubat 2020 Pazartesi

Hyundai Kona güvenlik testlerine girdi (2018 Haziran)


Hyundai'nin B-SUV segmentindeki yeni modeli Kona, en çok kabul gören iki güvenlik testine de girdi.






EuroNCAP

Kona, EuroNCAP testinden genel değerlendirmede 5 yıldız aldı.

Yetişkin sürücü ve yolcu koruma disiplininde %87 alan Kona, önden çarpmalarda, diz ve uyluk bölgesi için, farklı boy ve kilolardaki farklı kişilerde ve farklı oturma pozisyonlarında birbirine yakın koruma sağlamış. Hayati bölgelerin tümünde çok iyi koruma sağlanmış. Sadece arka yolcunun boyun bölgesinin korunması vasat seviyede kalmış.
Yandan bariyer (araba) çarpmalarında Kona maksimum korumayı sağlayabilmiş. Çok daha zorlu olan yan direk çarpma testinde ise göğüs bölgesi ortalama seviyede korunurken, diğer bölgeler ise iyi korunabilmiş. Dikme (direk) testinde ön cam yerinden çıksa da daha sonra bunun aracın test ortamına yanlış montajından kaynaklandığı anlaşılmış =)
Arkadan çarpma travması disiplininde ön koltuklar kusursuz koruma sağlarken, arka koltuklar kırbaç etkisine karşı pek iyi koruyamamış.
Şehir içi acil fren sistemi opsiyonel donanımda olduğu için Kona, bu disiplinden ek puan alamamış.



Kona çocuk yolcu güvenliğinde %85 almayı başarmış. Önden çarpmalarda genel olarak tüm kritik vücut bölgelerinde yeterli koruma sağlanmış. Yan bariyer testinde 10 yaşındaki çocuk dummy’si, perde havayastığının koruma alanı dışında kalmış olmasına rağmen yine de yeterli koruma sağlanmış. Ön koltuğa çocuk koltuğunun ters montajına imkan sağlamak için ön yolcu havayastığı iptal edilebiliyor. Arka koltuk orta yolcu ve ön yolcu koltuklarında isofix bağlantı seçeneği yok.


Yerden yüksek yapısına rağmen Kona, yaya güvenliğinde %62 alabilmiş. Genel olarak iyi/yeterli korumalar sağlasa da, ön cam ve sert direklerden alınabilecek darbeler sıkıntı yaratmış. Ön tampon, bacak koruması konusunda tüm bölgelerde gayet başarılı olmuş. Kalça bölgesi için de koruma genel olarak iyi. Otonom acil fren sistemi yaya güvenliği için yeterli seviyede çalışsa da, opsiyonel olduığu için bu disiplinde ek puan getirememiş.


Güvenlik yardımcıları %60 puan getirmiş. Hız limitleyici sistem bulunuyor ve 5km/h hızdan itibaren manuel olarak ayarlanabiliyor. Ön ve arka koltuklar için görsel ve işitsel emniyet kemer uyarısı standart, sürücü tarafı için ise hız sınırlayıcı da bulunuyor. Şerit takip sistemi bulunuyor. Sistem, sürücüyü sesli şekilde uyardıktan sonra gerekirse aracı çizgiye sokmak için hafif müdahalede bulunuyor. Acil durum fren sistemi otoyol hızlarında da başarılı çalışıyor. Fakat opsiyonel donanımda bulunduğu için bu disiplinde de puanlama dışı kalmış. =)



IIHS



Hyundai Kona, IIHS’nin 5 çarpışma testinden de iyi puanlar almasına rağmen, zayıf far performansı nedeniyle herhangi bir ödül alamamış. =)

Driver-side small overlap (meşhur A sütununa yüklenen dar alandan darbe alınan ön çarpışma testi), moderate overlap (aracın yarısının darbe aldığı ön çarpışma testi), side (yan), roof strength (tavan dayanıklılığı), head restraint (baş bölgesi kafalık koruması) testlerine giren Kona, passenger-side small overlap testine (yolcu tarafı küçük bölgeden darbe alınan ön çarpışma testi) ise girmemiş.




---

Small overlap testinde iskelet ve güvenlik kafesi disiplininde "yeterli" notuna inen Kona, diğer tüm disiplinlerde tam puan almış.


---

Moderate overlap testinde ise sağ bacak bölgesinin "yeterli" not alması dışında tüm disiplinlerde tam puan almış.


---

Yandan çarpmalarda durum EuroNCAP'teki gibi gayet iyi.

---

Tavan dayanıklılığı için ise 4,92 çok iyi bir değer. Bu testi şöyle açıklayabiliriz: Aracın tavanı 5" göçene kadar, arabanın kendi ağırlığının x katı kadar ağırlığa maruz bırakılıyor. Burada Kona, 3052 lbs (1384 kg) ağırlığının tam 4,92 katına denk gelen 15024 lbs (6815 kg) ağırlığa dayanabiliyor.


---

Opsiyonel ön çarpışma önleme sistemi, IIHS’den harika not almış. 12-25 mph hızlar arasında çarpışmaları önlemeyi başarabilmiş. Ayrıca sistem, NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) kriterlerini karşılayabilen ön çarpışma uyarısı özelliği de içeriyor.



Tüm disiplinlerdeki yüksek puanlarına rağmen Kona, yetersiz aydınlatan farları ve özellikle çok zayıf kalan halojen farları nedeniyle TSP (Top Safety Pick) veya TSP+ (Top Safety Pick Plus) ödüllerini alamamış. Yakın zamanda üst donanımlarına eklenmesi beklenen daha iyi LED farlarla birlikte, bu aracın ödül almasını muhtemel görüyorlar.

---

---

Kaynaklar
Resmi Hyundai KONA değerlendirme sonuçları,  https://www.euroncap.com/tr/results/hyundai/kona/29609
Hyundai Kona Earns Good Crashworthiness Ratings in five tests http://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/new-hyundai-suv-earns-good-crashworthiness-ratings

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder