5 Mart 2020 Perşembe

Renault 'nun yeni konsept aracı: Morphoz

Renault, boyu uzayıp kısalabilen tamamen elektrikli yeni konsept aracı Morphoz 'u internet üzerinden yayınladığı basın bülteniyle tanıttı.
Morfoz (morphosis): Herhangi bir organ veya oluşumun gelişmesi, oluşma

Corona virüsü nedeniyle Cenevre Otomobil Fuarı iptal edilince firmalar, konsept araçlarını kendi organizasyonlarıyla tanıtmaya başladı. En dikkat çeken tasarımların başında Renault Morphoz geliyor.

Morphoz modeli, Renault markasının 2025 yılı sonrası için öngördüğü kişisel ve paylaşılablir elektrikli mobilite vizyonunu temsil ediyor. Araç, bireyin yaşamındaki farklı süreçlerin varlığından esinlenerek oluşan, markanın Yaşam Çiçeği (Life Flower) adını verdiği bir tasarım stratejisiyle şekillendirilmiş. Ayrıca Renault Grubu Tasarım Direktörü Laurens Van den Acker'in yaptığı açıklamaya göre Morphoz, markanın Livingtech felsefesini mükemmel şekilde temsil ediyormuş.

Ağırlıklı olarak geri dönüşümlü malzemeden üretilen Renault Morphoz, CMF-EV adında yeni bir platform üzerinde oluşturulmuş. %100 elektrikli olan bu platform, sadece güç, kapasite ve menzil üzerine değil, aracın ebatları ve kullanıcı tercihleri üzerine de modüler bir yapı sunuyor.

Morphoz'un farklılaştığı nokta tam olarak da burada başlıyor. Aracın şehir (city) ve seyahat (travel) adında iki modu var.
Şehir modunda 4.40 metre uzunluğa ve bu uzunluk için çok iyi bir değer olan 2.73 metre aks mesafesine sahip. Bu sayede standart haldeki 40 kWh bataryalar, arka koltukların altına konumlandırılırken zorlanılmamış. Bu standart bataryalarla 400 km menzil yakalanabiliyor. Şehir modunun, kullanıcıların %90'ının tüm ihtiyaçlarını karşılayabileceği belirtiliyor.
Seyahat modunda ise araç a sütunu altından ve arka tampon bölgesinden uzayarak toplam 4.80 m uzunluğa çıkarken aks mesafesi de 20 cm uzayarak 2.93 metreye çıkıyor. İç mekanda arka koltukların da hareket etmesi sayesinde hem daha iyi bir diz mesafesi elde ediliyor, hem de bagajda yaklaşık iki seyahat çantasının daha sığabileceği kadar ek hacim oluşuyor. Bu arada, seyahat moduna gereken altyapının döşendiği şarj istasyonlarında dönüşüm yapıldığında, araçtan inmenize gerek bile kalmadan, aracın alt kısmına saniyeler içerisinde 50 kWh kapasiteye sahip ek bir batarya monte edilerek menzil 700 km'ye çıkıyor.

Morphoz'da indüksiyonlu şarj özelliği sunuyor. Bu sayede statik haldeyken uyumlu park alanlarında veya şarj istasyonlarında dolum yapabilirken, gereken altyapının olduğu yollarda dinamik halde yani seyir halindeyken de şarj olabiliyor.

Araç 3. seviye otonom sürüş yeteneğine sahip.Yani sürücü ellerini direksiyondan ayırabilir, gözünü yoldan ayırabilir; multimedya ekranlarıyla rahatça vakit geçirebilir. Tabii bu seviyedeki otonom sürüşlerin teknik altyapısı ve yasal düzenlemeleri tam olarak oluşturulmuş değil. Layığıyla kullanmak için bir süre daha beklemek gerekecek.

Aracın dış mekanında aracın kimliğini oluşturacak kadar özel detaylar var.
Markanın LIVINGLIGHTS adını verdiği aydınlatma düzeninde ışıklar, tampon boyunca genişletilmiş Ayrıca şehir ve seyahat modlarında far grubunun tasarımı da değişiyor.

İçten yanmalı motora sahip olmadığı için, ön yüzünde klasik bir havalandırma ızgarası yok. Fakat aracın fren sistemini soğutabilmek için tampon altında yine de hava girişleri mevcut. Bu girişler aerodinamik verimliliği arttırmak amacıyla seyahat modunda küçülüyor.
Kaput bölümünde de aracın elektrik motorunu ve ana bilgisayarlarını soğutmak amaçlı gizli fanlar mevcut.
Araçta dikiz aynaları mevcut değil. Dikiz aynalarının yerine hd kameralar kullanılmış. Bu kameralar vasıtasıyla elde edilen veriler, yapay zeka tarafından işlenerek gerektiği durumlarda sürücüye tehlikelere karşı uyarı veriliyor.

Araçta sürtünme katsayısını düşürecek tasarıma sahip 22" jantlar ve sürtünme direncini azaltan özel tasarım lastikler bulunuyor.
Arka bölümde şehir ve seyahat modlarında uzayıp kısalabilen tampon bulunuyor. Ayrıca alttaki hava çıkışları aerodinamik stabiliteyi iyileştiriyor.
İnce uzun tasarlanmış arka stop grubu aracı olduğundan daha geniş gösteriyor. Ayrıca dik yerleştirilmiş uzun fren lambası da dikkat çekici.



Morphoz, iç mekandaki yenilikçi özellikleriyle de konsept araç olmanın hakkını veriyor.
Her yolcu için bağımsız koltuğa sahip 4 kişilik tasarlanan iç mekana B sütununun olmaması sayesinde iniş binişler rahat.
Her koltukta ayrı hoparlörler bulunuyor ve yolculara ayrı ayrı müzik dinleme imkanı sunuluyor.
Ön yolcu koltuğu arkaya dönebilme yeteneğine sahip. Ayrıca gömülü tablet bulunan orta konsol, seyahat modundayken servis masası olarak kullanılabilecek kadar geniş tasarlanmış. İç mekanın bu yeteneğine paylaşım modu (share mode) adı verilmiş.


Sürücü koltuğu ise 3. seviye otonom sürüş yeteneğine rağmen sürücünün her zaman yüzünün yola dönük olması istendiği için arkaya dönme yeteneğine sahip değil.
Direksiyon simidinin ortasındaki sürüş bilgilerini gösteren 10.2" ebadındaki ekrana ek olarak ön konsolda katlanıp tamamen kaybolabilen LIVINGSCREEN adında büyük bir ekran daha bulunuyor. Bu ekran hem gelişmiş multimedya yetenekleri sunuyor, hem de sürüş bilgilerini sunuyor. LIVINGSCREEN, otonom modda da, sürüş modunda da açılıp kapatılabiliyor.
Vites kolunun yerini dokunmatik P, R, N, D butonları almış. Bununla daha geniş ve kullanışlı bir yaşam alanı hedeflenmiş.

Morphoz konsepti sadece bir araba değil, aynı zamanda yapay zekadan faydalanan oldukça gelişmiş bir kişisel asistan olabiliyor. Bu özellikleri kullanırken ekranlara dokunmanın yanı sıra el hareketleriyle veya sesli komutla da iletişim sağlanabiliyor.
Şehir modunda kişisel ajandalara adapte olarak toplantılar arasındaki seyahat planını oluşturup sunabiliyor.
Seyahat modundayken araçta bulunan tüm yolcuların kişisel seyahat bilgilerini, zevklerini ve alışkanlıklarını analiz ederek, her yolcu için ayrı çalma listesi oluşturup önerebiliyor veya menzil ile hedeflenen varış saatini de gözeterek rota üzerinde yolcuların ilgisini çekebilecek yer önerileri yapabiliyor.
İki modda da yapılan yolculuk, büyük ekran üzerinde 3 boyutlu olarak gösteriliyor.
Yolculuk sonunda varış noktasına yakın yere park edildikten sonra, kalan yürüyüş menzilinin rotası sürücünün telefonuna otomatik olarak gönderiliyor

Teknik Veriler

Uzunluk: 4.40 m (şehir modu) / 4.80 m (seyahat modu)
Genişlik: 2 m
Yükseklik: 1.55 m
Aks mesafesi: 2.73 m (şehir modu) / 2.93 m (seyahat modu)
Motor: 1 adet elektrikli tahrik motoru
Batarya: 40 kWh (şehir modu) / 90 kWh (seyahat modu)
Güç: 100 kW (şehir modu) / 160 kW (seyahat modu)
Şarj: Statik ve dinamik indüksiyon
Aktarma: Önden
Kabin içi bağlantı özelliği: 5G
Altyapı bağlantı özelliği: Wi-Fi G5

Tanıtım Videosu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder