24 Nisan 2020 Cuma

Toyota 'nın B-SUV Yorumu: Yaris Cross

Toyota, 2020 Cenevre Motor Fuarı'nda tanıtmayı planladığı yeni B-SUV modeli olan Yaris Cross'u 23 Nisan 2020 tarihinde internet üzerinden tanıttı. Altyapısını ve pek çok özelliğini markanın B sınıfı hatchback sınıfındaki temsilcisi Yaris'ten alacak olan Yaris Cross'un Japonya pazarında 2020 yılının sonbaharında; Avrupa'da ise 2021 yılının ortasında satışa sunulması planlanıyor.
Yaris Cross
Yaris Cross modelini yaratırken Toyota, B sınıfındaki temsilcisi Yaris ile aynı sürüş karakteri ve hisleri sunan bir şehir içi SUV yaparak, B-SUV sınıfını dinamik bir karakterle yeniden tanımlamayı hedeflemiş.


Toyota, Yaris Cross modelinde, TNGA (Toyota New Global Architecture) isimli modüler mimarisiyle geliştirdiği GA-B isimli küçük sınıf araç platformunu kullanacak. Bu platform üzerine en güncel hybrid sistemini entegre ederek verimli ve çevreci bir performans sunacak.

Yaris Cross, kolayca kontrol edilebilen küçük ve çevik bir gövdeyi SUV iç mekanı ve bagaj alanıyla sunmayı hedefliyor. Araç, dışarıdan bakıldığında SUV'lerin odak noktası olan sağlamlık ve güven hissini verirken, iç mekanda da yüksek kalite ve konfor sunmayı amaçlıyor.
İç mekan (prototip)

İç mekan (prototip)
Yaris Cross, Ekim 2019'da tanıtılan yeni Yaris'in yolundan giderek geliştirilmiş bir sürüş zevki sunmak ve en güncel hybrid sistemler sayesinde sınıfının en ekonomik aracı olmak konusunda iddialı. Ayrıca, bunların yanında Toyota Safety Sense isimli gelişmiş aktif güvenlik sistemlerini içeren bir güvenlik paketi sunuyor.


Yaris Cross'un ön tasarımı özgün. Profilden de güçlü ve özgün gözüküyor. Arka tasarım ise RAV4'ü andırıyor.


Yaris Cross (Avrupa Versiyonu)


Yaris Cross (Avrupa Versiyonu)


Yaris Cross (Avrupa Versiyonu)


Yaris Cross (Avrupa Versiyonu)

Yaris Cross, Japon pazarı için Japonya'da, Avrupa pazarı içinse Fransa'daki Valenciennes fabrikasında üretilecek.


Benzin
Hybrid
Uzunluk/ genişlik/ yükseklik
4,180 mm x 1,765 mm x 1,560 mm*

*Anten hariç
Aks mesafesi
2,560 mm
Motor
1.5 lt sıralı üç silindirli
"Dynamic Force Engine"
Redüktör dişlisi içeren THS II*
(1.5 lt Dynamic Force Engine)

*TOYOTA Hybrid System II
Şanzıman
Direct Shift-CVT
6-ileri manuel
Aktarma
Önden çekiş
Önden çekiş veya E-Four (elektrikli dört çeker sistemi)
 
TNGA-B ailesi

TNGA-B ailesi

2 yorum: