Bu yazıda ülkemizde Çankırı'da üretilen Dunlop markasının konfor ve ekonomi odaklı yaz lastiği modeli olan SP Touring R1 modelini inceleyeceğim.
Mevsim: ☼
Ebat: 175/70R13 82T
Araç: Opel Corsa C
Üretim yeri: Çankırı/Türkiye
Yol tutuş:
SP Touring R1, her ne kadar marka tarafından konfor odaklı olarak lanse edilse de yol tutuş olarak çok başarılı bir lastik. Hem ıslak hem de kuru zeminde yol tutuş son derece başarılı. yüksek yanaklı bir ebatla kullanmama rağmen en sert dönüşlerde bile yanağa binmemeyi başardı. Bu konuda lastiğin yanakları yeterince dirayetli. Fren mesafesi konusunda da yine ıslak ve kuru zemin ayırt etmeksizin çok çok başarılı. Hatta kuru zemindeki panik frende tutuş performansı o kadar iyi ki, dayanımı yetersiz gelebiliyor. Detaylarına dayanıkılılık başlığı altında değineceğim. Lastik, su birikintilerinde aquaplanning yaşatmıyor. Su tahliye kanalları çok iyi tasarlanmış. Üretici de bu modelin tanıtımında yağışlı hava performansına özel olarak dikkat çekiyor.
Konfor:
Dunlop SP Touring R1, konfor lastiği olarak satılıyor fakat vadettiği konforu darbe sönümleme konusunda sunabildiği pek de söylenemez. Darbe sönümlemede kötü değil, fakat ancak orta seviye denebilir. Yapı olarak yumuşak hamurlu bir lastik denemez. Fakat sessizlik konusunda çok başarılı.
Dayanıklılık:
Lastiğin dayanıklılığı orta seviyede denebilir. Bir kez ABS'siz araçta panik frendeki kızaklama sonucu ön lastiklerden bir sürü parça koptu ve lastikler kullanılamaz hale geldi. Fakat genel olarak diş aşınması konusunda başarılı. Darbelere karşı baloncuk çıkarmaya yatkınlığı yok. Fakat 40.000 km'den sonra balans bozabiliyor. Hamurunda bozulma veya diş derinliklerinde kritik bir seviye olmamasına rağmen, sadece balans nedeniyle lastikleri değiştirmek gerekebilir.
Yakıt tüketimi:
Lastiğin EU etiket değeri C. Gerçekten ekonomik denebilecek bir lastik. Yuvarlanma direnci fena değil. Ayrıca lastiğin hafif olması da hem aracın yürüyen aksamının rahat çalışmasına katkıda bulunuyor, hem de tüketime olumlu yansıyor.
Fiyat:
Fiyat, aynı fabrikada üretilen Falken Ziex ZE310 modeliyle aynı fiyat seviyesinde ve çok az farkla daha pahalıya satılıyor. Buna karşın dayanıklılık avantajı sunuyor. Genel olarak fiyat olarak orta seviyede konumlandırılabilir.
Sonuç:
Çankırı'da üretilen Dunlop SP Touring R1, fiyatının hakkını fazlasıyla verebilen bir lastik. Yol tutuş ve fren performansı üst düzeyde. Sessiz ama darbe sönümlemesi vasat bir lastik. Dayanıklılık konusunda hamuru ve diş derinliğini koruması bakımından iyi olsa da bazı noktalarda zaafiyet gösterebiliyor. En olumusz tarafı ise yerli üretim olmasına rağmen çok fazla satışı olmadığı için her bayide her zaman hazırda bulunamıyor. Bir de eskisine göre daha kısıtlı ebatta sunulmakta. Bu nedenle çok eski aracı olanlar veya değişik ara ebat isteyen kullanıcılar bu lastikten bulamayabilir. İyi bir yol tutuşa sahip fiyat/performans ürünü arayanlar gönül rahatlığıyla tercih edebilir.
EU etiketi:
Islak yol tutuş : A
Yakıt verimliliği : C
Gürültü seviyesi: 69 db
Yakıt verimliliği : C
Gürültü seviyesi: 69 db
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder